2013. szeptember 1., vasárnap

Könyvajánló #1: Csillagainkban a hiba

Sziasztok, most egy könyvajánlóval jöttem, remélem sokan megszeretitek hasonlóképp, mint én.

Szerző: John Green
Eredeti cím: The fault in our stars
Fordította: Bihari György
Oldalszám: 296
Kiadás éve: 2013
Kiadó: GABO

"Kacagtató... Szívet tépő... Ragyogó."
(Entertainment Weekly)

Fülszöveg: A rákellenes csodagyógyszer összezsugorítja a tumort, és biztosít még néhány évet Hazelnek, ám ő így is folyamatosan a végső stádiumban van, és a diagnózisában már megírták az élete utolsó fejezetét. De amikor a támaszcsoportban megjelenő, isteni Augustus Waters képében bekövetkezik a nem várt fordulat, Hazel történetét is át kell írni...
A csillaginkban a hiba - John Green eddigi legambiciózusabb és legfájdalmasabb, mélyenszántó, vakmerő, pimasz és kíméletlen műve, lélegzetelállító felfedezőút az élet és a szerelem kacagtató, vérpezsdítő és tragikus birodalmában. 


"Minden szempontból diadal." 
(Booklist)

A szerzőről: John Green, a New York Times munkatársa, aki többek között Printz-éremmel, Printz-oklevéllel és Edgar-díjjal büszkélkedhet, már kétszer jutott be a LA Times könyvdíjának döntőjébe. John és testvére, Hank a Vlog fivérek a net egyik legnépszerűbb videoblogjának szerzői. John az indianai Indianapolisban él feleségével és fiáva


"Tökéletes, elégikus komédia." 
 (USA Today)

Véleményem: Először a borítója fogott meg. Egyszerűen nézelődtem a molyon és Bumm! ott volt, szembejött velem és én nem tudtam mit csinálni, meg kellett rendelnem. És egy kicsit sem bánom hogy megrendeltem. 
Több könyvemmel együtt érkezett meg, anyukám hozta el Székesfehérvárról és ő mondta hogy kezdjem ezzel, mert ez még őt is érdekelné, ha annyi idős lenne mint én. Így hát elkezdtem. És beszippantott. 
TEL-JE-SEN. 
Adott a két főszereplő, Hazel Grace és Augustus Waters, plusz még kétfajta rák, és még kétfajta könyv.
Hazelnek tüdőrákja van és oxigénpalackkal járhat csak az emberek közé. Gusnak pedig oszteoszarkómája van, amiben elveszítette az egyik lábát.
Az egyik könyv a Mennyei megbántás, ami Hazel kedvenc könyve. A másik a Hajnal ára és folytatásai amik Gus kedvenc könyvei. Nagyjából ezekről a dolgokról szól a könyv.
Hogy miért szerettem meg? 
Humoros, ez volt az egyik ok.
Emberi, szerethető karakterek. 
Hihető, életszagú.
Romantikus, aranyos. 
Az utolsó ok, ami nem más, vagyis aki nem más mint:
  Augustus Waters.# Mertimádnifogod
Vigyázat most SPOILERkedek egy kicsit, mert itt vannak a kedvenc részeim:
/Aki nem akarja előre elolvasni a könyv legjobb részeit az ne menjen tovább. Aki viszont meg akarja érteni hogy miért szeretem annyira ezt a könyvet amennyire, az menjen tovább./

- Szó szerint Jézus szívében vagyunk - felelte. - Azt hittem, hogy egy templom pincéjében vagyunk, de mi szó szerint Jézus szívébe kerültünk.
- Valakinek szólnia kéne Jézusnak - válaszolta. - Veszélyes lehet rákos gyerekeket tárolni a szívében.
- Én megmondanám neki - közölte - , de sajnos, szó szerint beleszorultam a szívébe, így nem hallaná. 

Ez egy metafora: a fogad közé szorítod a gyilkost, de nem adsz neki hatalmat a gyilkolásra. 

(De mindketten tudjuk, hogy az oké nagyon kacér szó. Az oké szinte SZÉTROBBAN az érzékiségtől.)

Szervusz - mondta végül. (...) - Rohadtul szomorú hinta.

- Ó, én nem bánnám, Hazel Grace. Kiváltság lenne, ha te törnéd össze a szívem. 


"Green megmutatja az igaz szerelmet. Két tizenéves segíti és elfogadja egymást a legmegalázóbb testi-lelki megpróbáltatásokban - és ez sokkal romantikusabb bármely naplementénél a tengerparton."
(New York Times Book Review)

Borító: 10/9 (hiányzik a hold)
Történet: 10/10




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése